
Aktywna Tablica - 2024
Szkoła Podstawowa Specjalna oraz Branżowa Szkoła I Stopnia Specjalna w Zespole Placówek Szkolno – Wychowawczo – Rewalidacyjnych w Cudzynowicach uczestniczą w Rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”.
Dzięki udziałowi w programie pozyskaliśmy sprzęt, pomoce dydaktyczne i narzędzia do prowadzenia terapii różnego rodzaju zaburzeń procesów uczenia się i niepełnosprawności oraz do pracy z uczniami mającymi trudności w edukacji szkolnej.
Dla szkoły podstawowej zakupiliśmy monitor interaktywny, laptop wraz z akcesoriami, tablety, programy do terapii: „Wspomaganie rozwoju pro”, „Dysleksja pro”, „Matświat pro”, „Moc emocji”, „Spektrum autyzmu pro”, Logopedia pro” “Percepcja słuchowa i przetwarzanie słuchowe”. Wysokość wsparcia finansowego przeznaczonego na zakup sprzętów i pomocy wyniosła 35 tys,- zł. Wkład własny w kwocie 8750,- zł zapewnił organ prowadzący tj. Starostwo Powiatowe w Kazimierzy Wielkiej.
Dla szkoły ponadpodstawowej pozyskaliśmy dwa monitory interaktywne oraz stelaż do monitora. Wysokość wsparcia finansowego przeznaczonego na zakup sprzętów wyniosła 12 436,- zł. Wkład własny w kwocie 3 109,- zł zapewniło Starostwo Powiatowe w Kazimierzy Wielkiej.
Zakupiony w ramach Programu sprzęt, pomoce dydaktyczne oraz narzędzia do terapii będą wykorzystywane w procesie dydaktycznym oraz umożliwią podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.
Scenariusze zajęć
Poniżej przedstawiamy wybrane scenariusze zajęć realizowanych w Branżowej Szkole I Stopnia Specjalnej w Cudzynowicach z wykorzystaniem zakupionych w ramach programu Aktywna Tablica monitorów interaktywnych.
Motyw przyrody w twórczości renesansowej – fraszka „Na lipę” Jana Kochanowskiego (aut. Marzena Włusek) – lekcja otwarta
Tajemniczy świat ballady „Lilije” A. Mickiewicza (aut. Marzena Włusek).
Prędkośc i jej pomiar. Obliczanie pola prostokąta i kwadratu.(aut. Anna Grudzień)
CV i list motywacyjny.(aut. Ewa Kuc)
Obliczanie pola prostokąta i kwadratu.(aut. Anna Grudzień)
Pisanie emaila.(aut.Magdalena Borzęcka – Słabosz)
Poznajemy zawody – j. angielski(aut. Magdalena Borzęcka – Słabosz) – lekcja otwarta.
Obowiązki i prawa pracownika i pracodawcy. – Biznes i zarządzanie.(aut. Ewa Kuc)
Scenariusze zajęć realizowanych w Szkole Podstawowej Specjalnej w Cudzynowicach z wykorzystaniem zakupionych w ramach programu Aktywna Tablica programów terapeutycznych.
Utrwalanie głoski [r] w wyrazach. (aut. Agnieszka Maniak)
Czym się interesujesz_? (aut. Katarzyna Krawczyk)
Umiem się zachować.(aut. Katarzyna Krawczyk). – lekcja otwarta
Tworzenie prostych rysunków i projektów z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.-(aut. Ryszard Kłos)
Droga do szkoły(aut. Iwona Gruszka)
Miasto i przedmieścia.(aut. Iwona Gruszka)
Podróże duże i małe.(aut. Renata Bladosz- Mleczek)
Poznajemy naszą planetę – kontynenty i oceany(aut. Ryszard Kłos)
W laboratorium.(aut. Reanata Bladosz – Mleczek)
Utrwalanie głosek trzech szeregów. Zajęcia rewalidacyjne.(aut. Agnieszka Maniak) – lekcja otwarta