Zadania | Sposób realizacji | Wykonawcy/osoba odpowiedzialna | Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
1.Zorganizowanie zajęć z udziałem pielęgniarki szkolnej na temat: ,, Dlaczego picie wody jest ważne ? ’’ | – umówienie przez wychowawców klas spotkania z pielęgniarką szkolną, – prelekcja na temat kluczowych korzyści picia wody w ciągu dnia oraz podczas zajęć sportowych i wysiłku, – gry i zabawy integracyjne na temat picia wody | Wychowawcy klas Pielęgniarka szkolna | – wpisy w dzienniku zajęć – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb |
2. Przygotowanie przez każdą klasę plakatu pod hasłem: ,, Mam powody do picia wody ’’ | – pogadanka na temat znaczenia wody dla zdrowia człowieka, – wykonanie przez uczniów przy pomocy wychowawcy plakatu, Zawieszenie plakatu w sali lekcyjnej, Prezentacja plakatów na szkolnym Fb. | Wychowawcy klas | – wpisy w dzienniku zajęć – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb |
3. Zorganizowanie podczas wywiadówki szkoleń ( prelekcji ) dla rodziców w temat ,, Dlaczego picie wody jest ważne ? ‘’ | – prelekcja przeprowadzona przez wychowawców klas na temat kluczowych korzyści picia wody w ciągu dnia oraz podczas zajęć sportowych i wysiłku. – zachęcanie rodziców do tego, aby dawali dzieciom do szkoły butelkę wody niegazowanej do picia | Wychowawcy klas | – wpisy w dzienniku zajęć |
4. Zorganizowanie w klasach I- III szkoły podstawowej miejsca uprawy ziół tzw.,, Zioła na parapecie ’’ | – przygotowanie doniczek, ziemi, ziół, – wspólna praca z dziećmi podczas pielęgnacji roślin ( podlewanie, przesadzanie ), – zwracanie uczniom uwagi na to, że rośliny do wzrostu potrzebują odpowiedniej ilości wody, – uświadamianie dzieciom jak ważna jest woda do zdrowego funkcjonowania organizmu, – wykorzystanie ziół do wykonania napojów na bazie wody. | Wychowawcy klas I -III Szkoły | – obserwacje nauczyciela – wpisy w dzienniku zajęć – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb i stronie szkoły |
5. Zorganizowanie w klasach IV-VIII szkoły podstawowej zajęć ,, Zdrowe napoje ’’ dla uczniów i nauczycieli | – pogadanka wprowadzająca , – wybór odpowiednich, produktów żywnościowych, z których będą wykonywane napoje, -wykonanie soków, koktajli, kompotów, – wspólna konsumpcja, zachęcanie do zdrowych nawyków żywieniowych poprze zabawy integracyjne. | Wychowawcy klas IV-VIII szkoły podstawowej | – obserwacje nauczyciela – wpisy w dzienniku zajęć – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb – dokumentacja w dzienniku zajęć |
6. Warsztaty kulinarne ,, Od witaminki do zdrowej minki ’’ dla uczniów ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy i nauczycieli | – poinformowanie i zaproszenie na warsztaty uczniów, rodziców i nauczycieli z SPP, – przygotowanie owoców i warzyw ( zakup i zebranie z przyszkolnego ogródka ), omówienie przebiegu warsztatów, – wspólne wykonanie soków, koktajli owocowo-warzywnych z wykorzystaniem sprzętu AGD w pracowni kulinarnej,, – pogadanka na temat konieczności właściwego nawadniania organizmu i znaczenia witamin dla zdrowia, – degustacja napojów. | Wychowawcy klas Szkoły Przysposabiającej do Pracy | – obserwacje nauczyciela – wpisy w dzienniku zajęć – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb oraz na stronie szkoły – dokumentacja w dzienniku zajęć |
7. Zorganizowanie konkursu plastycznego pod hasłem ,, Picie wody receptą na zdrowy humor ’’ | – ogłoszenie konkursu, – wykonanie przez uczniów przy pomocy nauczycieli i wychowawców, – zwrócenie uwagi, że właściwe nawodnienie organizmu wpływa na dobre samopoczucie, -ocena prac i nagrodzenie uczestników, – wystawa prac na korytarzu. | Dyrekcja szkoły Wychowawcy klas Edyta Miałkowska – Wilk | – obserwacje nauczyciela – wpisy w dzienniku zajęć – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb i stronie szkoły – sprawozdanie z działań – lista uczestników |
8. Przygotowanie na zajęciach edukacji zdrowotnej ulotek reklamowych zachęcających do picia wody | – przygotowanie materiałów, – prelekcja na temat funkcji wody w naszym organizmie, konsekwencji odwodnienia oraz czynników wpływających na zapotrzebowanie na wodę , – wykonanie ulotek reklamowych, – rozdanie ulotek reklamowych uczniom, nauczycielom, pracownikom niepedagogicznym i rodzicom | Dorota Noszczyk | – obserwacje nauczyciela – wpisy w dzienniku zajęć – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb – dokumentacja w dzienniku zajęć – sprawozdanie z działań |
9. Zorganizowanie wycieczki do Gospodarstwa Pszczelarskiego | – oglądanie i smakowanie różnych rodzajów miodów, – pogadanka na temat wykorzystania miodu do słodzenia napojów oraz jego zdrowotnych właściwości. | Wychowawcy klas Dorota Noszczyk | – obserwacje wychowawców – dokumentacja fotograficzna – informacje na szkolnym Fb – dokumentacja w dzienniku zajęć – sprawozdanie z działań – lista uczestników |