Szkoła Podstawowa Specjalna dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
Dzieci uczą się w klasach o małej liczebności, co umożliwia indywidualizację nauczania oraz skuteczne oddziaływanie dydaktyczno – wychowawcze.
Warunkiem przyjęcia ucznia do szkoły podstawowej jest posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na odpowiedni etap edukacyjny, wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną z rejonu miejsca zamieszkania dziecka.
Do szkoły mogą uczęszczać dzieci z ościennych województw. Szkoła stwarza możliwość przyjęcia ucznia w trakcie trwania roku szkolnego.
Nauka w szkole podstawowej jest realizowana w oparciu o Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne opracowane dla każdego dziecka przez zespół specjalistów i nauczycieli naszej placówki.
Uczniowie szkoły podstawowej są objęci oddziaływaniami terapeutycznymi:
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia psychologiczne
- EEG Biofeedback
- terapia polisensoryczna
- terapia integracji sensorycznej
- zajęcia metodą Marii Montessori
- rehabilitacja ruchowa
Zajęcia dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka.
Placówka zapewnia kontynuację nauki na poziomie gimnazjalnym (Gimnazjum Specjalne) oraz ponadgimnazjalnym (Szkoła Przysposabiająca do Pracy).
Szkoła Podstawowa Specjalna dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Dzieci i młodzież kształcą się w oparciu o podstawę programową obowiązującą w szkole ogólnodostępnej z uwzględnieniem dostosowania programu do indywidualnych możliwości dzieci.
Uczniowie uczą się w klasach o małej liczebności, co umożliwia indywidualizację nauczania oraz skuteczne oddziaływanie dydaktyczno – wychowawcze.
Warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej jest posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na odpowiedni etap edukacyjny, wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną z rejonu miejsca zamieszkania dziecka.
Do szkoły mogą uczęszczać dzieci i młodzież z sąsiednich województw. Szkoła stwarza możliwość przyjęcia ucznia w trakcie trwania roku szkolnego.
Istnieje możliwość uczestnictwa dziecka w specjalistycznych zajęciach terapeutycznych zarówno w formach indywidualnych, jak i grupowych (na podstawie zaleceń specjalistów).
Placówka zapewnia kontynuację nauki na poziomie gimnazjalnym (Gimnazjum Specjalne) oraz ponadgimnazjalnym (Zasadnicza Szkoła Zawodowa).