Projekty i programy

Projekt "Terapia ma SENS!"

W placówce realizowany jest projekt pn. „Terapia ma SENS!” dofinansowany przez Fundację BGK im. J. K. Steczkowskiego w ramach programu „Na Dobry Początek!”. Program ten ma na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów z ograniczonym dostępem do nowoczesnych form edukacji i umożliwia nauczycielom podniesienie kompetencji.

Opis projektu:

W projekcie pn. „Terapia SENS!” zaplanowaliśmy realizację innowatorskich programów, mających na celu wsparcie harmonijnego rozwoju dzieci z niepełnosprawnością/ami poprzez sensoryczne poznawanie świata wszelkimi zmysłami, wykorzystanie ruchu i zabawy do rozwoju i edukacji. Na początku realizacji projektu nauczyciele wezmą udział w nowoczesnych szkoleniach z zakresu sensoplastyki, choreoterapii oraz logopedii. Programy i tematyka szkoleń wyposażą nauczycieli w dodatkową wiedzę i umiejętności  do prowadzenia innowatorskich zajęć z dziećmi.

Dofinansowanie: 20 000,- zł

Okres realizacji : od 02.01.2024 r. do 21.06.2024 r.

Sensoplastyka dla smyka

Zajęcia sensoplastyczne mają na celu rozwijanie naturalnej kespresji twórczej , motoryki małej i wspierania rozwoju poznawczego , samodzielności i kreatywności dzieci przy wykorzystaniu zmysłów : wzroku, słuchu, dotyku, węchu i smaku. W trakcie zajęć dzieci będą doświadczać ciekawych zjawisk łączenia produktów różnej faktury, wielkości i masy. Będą miały możłiwośćpobawić się różnymi produktami, materiałąmi sypkimi, mokrymi, tworzywami łatwo przekształcalnymi, środkami o różnym zapachu czy produktami spożywczymi o różnym smaku. Dzieci poprzez odkrywanie, manipulowanie, przekształcanie, doświadczanie wszystkimi zmysłami będą nie tylko świetnie się bawić , ale przede wszystkim rozwijać się intelektualnie , motorycznie i emocjonalnie. Zajęcia z elementami sensoplastyki ułatwiają również nawiązywanie kontaktu emocjonalnego oraz przyczyniają się do budowania właściwych relacji.

Słowa w akcji

Zajęcia 'Słowa w akcji" mają na celu wspomaganie procesu rozwoju mowy dzieci wraz z wiedzą o otaczającym świecie. Dzieci najczęściej wzbogacają mowę poprzez używanie słów w działaniu. Podczas zajęć tematycznych m.in. w sklepie, u lekarza, na farmie, w zoo, u dentysty, dzieci będą poznawać świat i rozwijać mowę poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach aktywizujących umysłowo i ruchowo z wykorzystaniem tematycznych pomocy dydaktycznych oraz częściowo interaktywnych gier i zabaw ( przy użyciu dostepnej tablicy interaktywnej) czy w spotkaniach ze specjalistami. Dzieci będa uczyć się nie tylko nazywania przedmiotów, ale poprzez zabawę poznają kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym.